MENU

Ajankohtaista

Palmia palveluntuottajana Slush Musicissa

27.11.2017 16:28

Palmia Oy voitti Slushin sisartapahtuman tapahtumasiivouksen ja valittiin yhteistyökumppaniksi vastuullisuusnäkökulmaan perustuen.

​Kaapelitehtaalla vuonna 2016 ensimmäistä kertaa järjestetty musiikin, yrittäjyyden ja teknologian yhdistävä Slushin sisartapahtuma Slush Music kasvaa tänä vuonna kaksipäiväiseksi.

Kestävyys yksi Slushin ydinarvoista

- Slush Music järjestetään, koska tahdomme vauhdittaa keskustelua kasvuyrittäjyyden ja teknologian tuomista mahdollisuuksista musiikkialan eri toimijoiden kesken. Keskiössä on luoda vuorovaikutusta kasvuyritysten ja eri toimijoiden välillä – kohdennetusti toimiala kerrallaan, kertoo Slushin toimitusjohtaja Marianne Vikkula.

"Kestävyys on yksi Slushin ydinarvoista" on lause, jota Fia Husu käyttää paljon toivoen, ettei sitä jonain päivänä tarvitsisi enää sanoa ääneen. Slushin edustaja toivookin, että kestävät valinnat olisivat niin automaattisia ja ilmeisiä sekä heille että yhteistyökumppaneillemme ja vierailijoillemme, ettei siitä tarvitsisi erikseen keskustella. Vaikka paljon on jo tehty, on edessä vielä paljon tehtävääkin.

"Joka vuosi olemme kunnianhimoisempia etsimään keinoja vähentääksemme Slushin ekologista jalanjälkeä. Samalla haluamme luoda mielenrauhan kokemuksen jokaiselle, joka on valmis sen ottamaan. Tämän lisäksi Slush pyrkii auttamaan seuraavan sukupolven maailmanvalloittavien perustajia eteenpäin", blogaa Husu.

Yhteistyössä on voimaa!

Tänä vuonna Slush on halunnut syventää yhteistyötä erityisesti kumppaneiden kanssa. Yhteistyökumppanit ovat tärkeä osa tapahtumaa ja heillä voi olla myös suuri - joko positiivinen tai negatiivinen - vaikutus ekologiseen jalanjälkeen. Kierrätys on ollut ja on yksi pitkän aikavälin kohdistuspisteistä Slushissa ja kuluvana vuonna Slush onkin pyytänyt jokaista kumppania täyttämään kierrätyssuunnitelman. Käytännössä kumppanit ovat täyttäneet lomakkeen, jossa he käsittelevät kaikki Slushissa käytetyt materiaalit, keräämisestä hävittämiseen ja kierrättämiseen asti.

Slush etsii aktiivisesti kumppaneita, jotka jo jakavat yhteneviä arvoja ja voivat auttaa heitä kehittämään toimintaansa.
"Esimerkiksi Palmia, yksi Slush Musicin tuotantokumppaneistamme, on sertifioitu puhdistusteollisuuden toimija. Palmia arvostaa paikallista tuotantoa, käyttää ympäristöystävällisiä, sertifioituja pesuaineita sekä ekologisia puhdistusvälineitä ja menetelmiä. Paikallisena toimijana Palmia suojelee myös Itämerta ja huolehtii henkilökunnan perehdyttämisestä vastuullisuuteen ja kestävään kehitykseen.  Tällaiset toimet ovat ja tulevat olemaan tärkeitä ja arvokkaita", blogaa Husu.

Slush pähkinänkuoressa

• Yksi Slushin tehtävistä on auttaa seuraavan sukupolven maailmanvalloitusta aloittavia menestymään. Viime vuosien aikana on opittu, että starupit hyötyvät eniten tekemällä yhteistyötä vakiintuneiden yritysten kanssa ja päinvastoin.

• Slush on kasvanut 300 henkilön kokoonpanosta maailmankuuluksi tapahtumaksi, joka on levinnyt globaalisti.

• Slush on opiskelijavetoinen, voittoa tavoittelematon festivaalin ja konferenssi törmäysliike, joka alun perin perustettiin muuttamaan yrittäjyyteen liittyviä asenteita.

• Slush ei ole yritys, vaan ihmisryhmä, joka rakastaa sitä, mitä he tekevät!  

Slush Music on 28.-29.11.2017 järjestettävä sisartapahtuma, missä yli 2 500 musiikkialan ammattilaista, vaikuttajaa, taiteilijaa, musiikkiyrittäjää, huipputason sijoittajaa ja kansainvälistä toimittajaa yhdistävät voimansa ja keskustelevat Kaapelitehtaalla.

Lisätietoa Slush Music -tapahtumasta 

Uutiseen liittyvät palvelut