Ajankohtaista

Koronarajoitusten vaikutukset Palmian ravintoloihin

5.03.2021 08:29

Koronarajoitukset vaikuttavat Palmian lounasravintoloiden toimintaan. 20.4. alkaen avaamme osan lounasravintoloistamme. Joissakin ravintoloissa joudumme edelleen rajaamaan asiakaskuntaa ja osa ravintoloista pysyy suljettuna.

Ravintoloiden aukiolotilanne (päivitetty 26.5.2021)

Seuraavat ravintolat ovat avoinna kaikille:

Tervetuloa lounaalle!

Palvelee rajattua asiakaskuntaa (työsuhde todistettava henkilökortilla):

  • Kaupungintalon ravintola (Helsingin kaupungin ja valtion virastojen työntekijät)
    ⇒ rajatun asiakasryhmän ulkopuoliset voivat ostaa noutolounaita ja ruokaa kotiin verkkokaupan kautta tästä

Seuraavat ravintolat palvelevat vain oman talon väkeä:

  • Greenport (Terveys ja hyvinvointikeskuksen henkilöstö) ⇒ rajatun asiakasryhmän ulkopuoliset voivat ostaa noutolounaita ja ruokaa kotiin verkkokaupan kautta tästä
  • Meritulli, palvelee kaikkia valtioneuvoston virkamiehiä
  • Kavi, Kallion virastotalon työntekijät
  • Kraftis, Helen
  • Huoltamo, Yleisradio
  • Hämeenlinnan ja Riihimäen alueen sairaalat ja hoivakohteet

Seuraavat ravintolat ovat suljettuina:

  • Osmo
  • Puro
  • Ravintola 27
  • H2O
  • Piccolo
  • Kampin rafla ja Sumppimesta
  • Malmitalo

Palvelumme on päättynyt kokonaan Kuntakalliossa ja Kallion korttelissa (Kuntatalo).

Noutolounaita ja muita ruokatuotteita on saatavilla verkkokaupastamme verkkokauppa.palmia.fi.

Noudatamme määräyksiä ja huolehdimme hygieniasta

Ravintoloissa huolehditaan siisteydestä ja hygieniasta pyyhkimällä tehostetusti pintoja. Ravintolasalit on pyritty järjestelemään niin, että pöydissä on mahdollista ruokailla turvavälejä noudattaen. Buffetlinjastoissa vaihdetaan ottimia usein. Ravintoloissamme on käytössä mahdollisuuksien mukaan roiskesuojia, jonotusmerkkejä sekä opasteita käsienpesupisteisiin. Henkilökuntamme käyttää kasvomaskeja tai visiirejä. 

Ravintoloissa saa asioida saman aikaisesti rajoitettu määrä ravintolan enimmäisasiakasmäärästä, joten joudumme rajoittamaan asiakkaiden määrää esim. poistamalla asiakaspaikkoja käytöstä. Asiakkaat eivät saa itse siirrellä tuolien paikkaa, jotta voimme varmistaa turvavälien toteutumisen. Kaikista ravintoloistamme on kuitenkin mahdollista ostaa lounasannoksia mukaan. 

Asiakkaita pyydetään toimimaan suositusten mukaisesti

Myös asiakkaita pyydetään huomioimaan hyvä hygienia sekä turvavälien noudattaminen. Erityisen tärkeää on käsihygienia ja mahdollisen virustartunnan levittämisen välttäminen ilmateitse. Ennen ruokailua on hyvä pestä kädet vedellä ja saippualla. Jos käsienpesu ei ole mahdollista, voi käyttää vaihtoehtoisesti tarjolla olevaa käsidesiä. Yskitään ja aivastetaan hihaan tai nenäliinaan. Nenäliinaa ei käytetä uudestaan, vaan se laitetaan roskakoriin. 1,5-2 metrin turvaväliä suositellaan noudatettavan kaikissa tilanteissa. Suosittelemme kasvomaskin käyttöä aina ravintolatiloissa liikuttaessa.

Meillä on turvallista asioida, koska 

1. noudatamme rajoituksia ja määräyksiä 

2. huolehdimme puhtaudesta ja hygieniasta 

3. rajoitamme asiakasmäärää 

4. tarjoamme käsidesiä ravintolaan saavuttaessa 

5. osoitamme lähimmän käsienpesupisteen 

6. ohjaamme noudattamaan turvavälejä 

7. suosimme korttimaksua 

8. vaihdamme buffetlinjaston ottimia usein 

9. käytämme kasvomaskeja tai visiirejä ja odotamme sitä myös asiakkailtamme

10. opastamme ja autamme 

11. myymme ruokaa turvallisesti mukaan verkkokaupan kautta

Huomaathan, että vähänkään oireisena ei saa asioida ravintolassamme. 

// %>