MENU

Monipuoliset palvelukonseptit mukautuvat asiakkaan tarpeeseen

Toteutettu 12/2017

Palmian uudet palvelukonseptit yhdistävät asiakkaan erilaiset palvelutarpeet. Palmia pyrkii uusilla palvelukonsepteilla helpottamaan asiakkaan arkea. Esimerkiksi uusi asunto-osake­yhtiöiden tilaaja-asiakkaille suunnattu palvelukonsepti ulottuu siivouksesta ja kiinteistöhuollosta energianhallintaan ja turvallisuuteen sekä kaikkeen siltä väliltä.

− Isännöitsijän työ helpottuu, kun Palmia toimii taloyhtiön kumppanina, sillä isännöitsijä voi osoittaa erilaisia palvelupyyntöjä yhdelle toimijalle. Kun koko ketju on käytössä, palvelutaso nousee: valot toimivat, porrastilat pysyvät puhtaina, lumessa ei tarvitse kahlata ja pelastuslaitoskin pääsee perille, luettelee liiketoimintajohtaja Petri Bemeleit.

Synergiaetua tulee siitä, että paikan päällä on useita silmäpareja havaitsemassa mahdollisia parannuskohteita. Viesti kulkee sisäisesti, jos nurmikkoa pitää leikata tai lamppuja vaihtaa. Palmia haluaa ratkaista ongelman jo ennen kuin käyttäjät ovat havainneet ongelmaa.

− Kiinteistö on kokonaisuus, jossa viemme monipalveluajatusta eteenpäin.

Digitaalisuus on olennainen osa Palmian palvelukonseptia

Palmia kantaa kokonaisvastuun asunto-osakeyhtiön arjen tarpeista. Digitalisuus tukee laajaa palvelupakettia kaikissa muodoissa.

− Palveluportaali nopeuttaa asiointia ja lisää läpinäkyvyyttä. Sen kautta voidaan raportoida reaaliaikaisesti muun muassa töiden etenemisestä tai energian­kulutuksesta. Lisäksi datan käyttö mahdollistaa esimerkiksi sääohjatun talvikunnossapidon, kertoo Bemeleit.

Palmian kenttäväellä on käytössään mobiililaitteet, joista he näkevät työpyynnöt. Näin asiakkaat saavat tiedon työn vastaanottamisesta ja sen suorittamisesta.

Talotekniikan ammattilaiset pitävät huolen kiinteistön ytimestä kuten energianhallinnasta, lämmöstä, vedestä ja ilmastoinnista sekä sähköstä. Huoltopäivystys toimii 24/7. Kun talon sydän on kunnossa, se heijastuu koteihin: kiinteistön olosuhteet vaikuttavat asumisviihtyvyyteen ja -turvallisuuteen.

Palmiassa halutaan olla kehityksen kärjessä

− Esimerkiksi sähkölukot yleistyvät, ja tulevaisuudessa avaimensa hukannut pääsee kotiinsa kamera- tai biotunnisteen avulla, toteaa palvelupäällikkö Anssi Hälinen.

Asunto-osakeyhtiöitä ei siis haluta palvella vain tässä ja nyt, vaan myös tulevaisuudessa.

Business Park -palvelukonseptilla tyytyväisyystakuu

Toinen uusi konsepti palvelee Business Park -yrityskeskittymiä. Business Park on moniulotteinen kokonaisuus: asiakaslähtöisyys ulottuu kiinteistön omistajista ja johtajista vuokralaisiin.

− Tärkeää on, että kaikki toimijat ovat tyytyväisiä. Tarkoituksena on tukea kiinteistöjohtajien työtä ja löytää heille sellainen palveluratkaisu, ettei muuta vaihtoehtoa tarvitse edes harkita. Palmia pyrkii erottumaan kilpailijoista monipuolisilla, asiakaslähtöisillä ja laadukkailla palveluilla, kertoo operatiivinen päällikkö Satu Kacer.

Hyvä esimerkki Business Park -konseptista on Käpylän Duetto Business Park, jossa asiakkaille on tarjolla erilaisia, kohdennettuja palveluratkaisuja.

Palmian asiakkuuspäällikkö Anne-Marie Aartola kertoo, että Dueton ravintola on laajennettu, ilme uusittu ja kokouskeskus ja aula on uudistettu. Tilaratkaisujen lisäksi Palmia hoitaa Duetossa kiinteistöpalvelut ja siivouksen.

− Kokoustilojen ja -tarjoilujen varaukset hoituvat tilausvarausjärjestelmän kautta, aulapalveluilla on lokikirja, ja siivouksen ja kiinteistöhuollon seuranta tulee olemaan digitaalista. Sähköiset järjestelmät lisäävät läpinäkyvyyttä. Lisäksi sähköinen palautekanava nopeuttaa toimintaa.

Toimiva palvelukonsepti sitouttaa asiakasta

Toimivat palvelut sekä niiden jatkuva kehittäminen lisäävät Business Parkin vetovoimaa. Vuokralaiset pysyvät, kun ympärillä kaikki toimii ja palveluita voidaan räätälöidä tarpeen mukaan.

Palmia tarjoaa palveluratkaisuja, joita eri osaajista koostuva tiimi tekee. Sekä kiinteistön johtajat että vuokralaiset hyötyvät yhdestä palveluntuottajasta.

− Tieto kulkee ja palautteisiin reagoidaan. Pystymme paremmin ymmärtämään asiakkaan tarpeita ja toimimme proaktiivisesti emmekä jälkijunassa, toteaa Kacer.

Yhteystiedot

Ola Kangas

Myyntipäällikkö

Kimmo Knaapi

Myyntipäällikkö

Palmian myynti

Myyntipalvelu

Vastaanottaja: