MENU

Sairaalasiivous

Sairaaloiden ja lääkäriasemien siivous suojelee vahvimpia ja heikoimpia

Sairaalasiivouksessa ja terveydenhuollon tilojen siivouksessa jokainen tekijä suojelee oikealla toiminnalla sekä itseään että toisia. Sairaalasiivouksen parissa työskennellessä ei tehdä kompromisseja aseptisessa työjärjestyksessä sen enempää kuin potilaan kohtaamisessakaan. 

Sairaalasiivouksen ja terveydenhuollon tilojen siivouksen tavoitteena on turvallinen ympäristö toipumiselle

“Erityisesti terveydenhuollon tiloissa korostuu tarpeenmukainen siivous. Siivousta ei näissä tiloissa tehdä sillä asenteella, että tietty tila siivotaan viisi kertaa viikossa. Nämä tilat siivotaan silloin, kun tarvitaan.” 

Sairaalasiivouksen ja terveydenhuollon tilojen siivouksen kohteita on monenlaisia. Esimerkiksi kehitysvammaisten asuntoloissa ja asunnottomien palveluissa voi olla hyvin erilaisia tarpeita siivoukselle.  

Palvelut räätälöidään aina asiakkaan tarpeisiin ja tapauskohtaisesti 

Meillä palvelurepertuaariin voi kuulua melkein mitä vain, mitä asiakas pyytää. Jos tarvitaan pyykinpesua, se voidaan järjestää ja postitus- ja asiointipalvelut on mahdollista hoitaa yhden luukun periaatteella. Tämä tukee hoitohenkilökunnan jaksamista.  

Meidän vahvuuksiamme ovat osaaminen ja pitkäaikainen kokemus terveydenhuolloin kohteiden siivouksesta. Se tuo varmuutta tekemiseen. Järjestämme henkilöstölle säännöllistä hygieniakoulutusta ja käymme läpi esimerkiksi aseptista työjärjestystä. 

Toimintatapamme sairaalasiivouksessa 

  • työskentelemme suunnitelmallisesti, aseptista työjärjestystä noudattaen 
  • otamme aina huomioon kohteen hygieniaohjeistukset 
  • henkilökuntamme on koulutettua ja ammattitaitoista, myös potilaita kohdatessa 
  • teemme yhteistyötä henkilökunnan kanssa potilasturvallisuuden takaamiseksi  

Raportointi ja seuranta sairaalasiivouksen tukena 

Siivoustyötä on helpompi johtaa, kun on järjestelmiä, joiden kautta työtä voidaan ohjata ja seurata. Pystymme järjestelmien avulla todentamaan ja raportoimaan töitä. Raportointi ja seuranta auttavat myös niissä tilanteissa, jolloin työntekijä kohteessa vaihtuu. Työ ei jää tekemättä, koska meillä on raportit siitä, mitä on tehty ja mitä kohteessa tullaan tekemään.  

Hyödynnämme uutta teknologiaa ja työntekijöillämme on käytössään älypuhelimet. Testaamme itse paljon uusia siivousvälineitä sekä otamme toimittajilta vastaan uutuuksia ja esittelyitä. Asiakkaan kanssa yhteistyössä pääsemme testaamaan uusia tuotteita, kuten esimerkiksi siivoustyön robotiikkaa. Näin meillä on tuoretta tietoa siitä, mitä markkinoille on tullut tai tulossa. 

Tiesitkö?

Korona-aika toi kysyntää erityisesti kosketuspintoihin keskittyvälle tehostetulle siivoukselle. 

“Sairaalasiivouksessa koulutus ja osaaminen ovat tosi tärkeitä. Työntekijöiden pitää olla itseohjautuvia ja muistaa, että kun suojaat itseäsi, suojaat myös muita. Meillä panostetaan työntekijöiden koulutukseen.”

 

Ota yhteyttä

Mari Ahlgren

Tukipalvelu- ja kehityspäällikkö

040 652 8298

etunimi.sukunimi@palmia.fi

Palmian myynti

Myyntipalvelu

etunimi.sukunimi@palmia.fi

Lähetä viesti

Elina Snellman

Myyntipäällikkö

050 341 6239

etunimi.sukunimi@palmia.fi

Vastaanottaja:

Tutustu myös seuraaviin palveluihin