MENU

Uratarinat

Markkinointiasiantuntija Krista Aksila-Hursti hymyilee työpisteellään Palmian toimistolla.

Markkinointiasiantuntija Krista Aksila-Hursti

Krista Aksila-Hursti tuli töihin Palmian edeltäjäorganisaatioon 2002. Pitkän linjan ravintola-alan ammattilainen on uransa aikana kouluttautunut myös markkinoinnin saralla ja työskenteleekin nykyään markkinointiasiantuntijana. 

Ravintola-alan ammattilaisesta markkinointiin

- Aloitin Palmiassa suoraan koulun penkiltä, kun valmistuin restonomiksi. Ensimmäinen työpaikka oli pienessä lounasravintolassa ravintolapäällikkönä, Aksila-Hursti kertoo. 

Muutaman vuoden työrupeaman jälkeen vastuulla oli jo kaksi ravintolaa ja kun kokemusta tuli lisää pääsi Aksila-Hursti avaamaan uudiskohdetta, jonka hän koki mielenkiintoisena uutena haasteena. Tehtävä vaati erilaista osaamista ja tekemistä kuin ravintolan päivittäisestä arjesta vastaaminen.  
- Esimiehelläni oli iso rooli tässä. Hän ymmärsi mitä voisin antaa ja saada Palmiassa, ja osasi ohjata oikeaan suuntaan, Aksila-Hursti kuvailee uransa alkua. 

Kouluttautumiseen kannustetaan ja se palkitaan

Työn ohella Palmia on tarjonnut Aksila-Hurstille mahdollisuuden kehittää itseään ja hän suorittikin johtamisen erikoisammattitutkinnon sekä opiskeli markkinointia. Samalla hän eteni ravintolapalvelujen asiantuntijatehtäviin myynnin ja markkinoinnin pariin ja osaksi ravintolapalvelujen johtoa.

Kun Palmiassa nousi esiin tarve yhtiötason markkinointisuunnittelijalle, oli luontevaa hyödyntää vahvaa liiketoimintaymmärrystä omaava henkilö tähän pestiin. Niin Aksila-Hursti siirtyi viestintä- ja markkinointitiimiin palvelemaan neljää liiketoimea sekä rekrytointia markkinointisuunnittelijan tehtävässä. Siirtyminen tukipalveluihin on tuonut mukanaan laajempaa ymmärrystä strategiseen työskentelyyn ja toisaalta syventänyt osaamista mm. eri liiketoimien haasteiden ja tavoitteiden välillä tasapainottelussa.

Opiskelu työn ohessa jatkuu

Nykyisen tehtävän ohessa hän on jatkanut markkinointiviestinnän opintoja. Krista suoritti markkinointiviestinnän erikoisammattiutkinnon Rastor-instituutissa 2020 ja Markkinoinnin johtamisen, MJD™-tutkinnon hän suoritti joulukuussa 2021.

- Jatko-opinnot ovat antaneet minulle eväät suunnitella markkinointiviestintää tehokkaammin ja tavoitteellisemmin. Se on antanut konkreettisia työkaluja markkinoinnin mittaamiseen ja kehittämiseen. Jokainen opintokokonaisuus on mahdollistanut myös kehitystyötä omaan ja tiimin tekemiseen. Parasta antia on juuri se, että osaamistaan voi jakaa, Krista suitsuttaa.

- Olen aina pitänyt opiskelumuodosta, jossa pääsen hyödyntämään oppeja käytännössä. Siinä tulee tunne, että uuden oppiminen menee heti maaliin asti, ns. selkärankaan. Päivitetty tietotaito lisää ammatillista itsevarmuutta. Monen tutkinnonosan yhteen kasaaminen on vasta avannut silmäni ja herättänyt minut siihen, että kuinka laaja-alaisesti osaan asioita katsoa ja myös kyseenalaistaa, Aksila-Hursti toteaa.

Mikä sitten on saanut Aksila-Hurstin pysymään samalla työnantajalla pitkään?

- Palmia on tarjonnut minulle mielenkiintoisia ura- ja opintomahdollisuuksia ja tietenkin työn josta tykkään. Ympärilläni on mahtava joukko ihmisiä, joiden kanssa on kiva tehdä töitä, kyllähän sekin tähän kokonaisuuteen paljon vaikuttaa, Krista summaa.

- Palmia on uudistuva ja mahdollisuuksia tarjoava työnantaja. Meillä osaavilla ja innokkailla ihmisillä on mahdollisuus päästä etenemään sekä luomaan uraa, Aksila-Hursti kokee. 

Artikkelia päivitetty tammikuussa 2022.

"Meillä osaavilla ja innokkailla ammattilaisilla on mahdollisuus päästä etenemään sekä luomaan uraa."
Krista Aksila-Hursti, markkinointiasiantuntija